CIA/ISIS Media Group Tasked with Censoring Russia

0
1084

Editor’s note:  Our look into the US Broadcasting Board of Governors has identified them as one of the most extremist elements funded by the American taxpayer.  With no active oversight, this dinosaur holdover from the Cold War spews childish propaganda from the 1950s while actively advising terror groups like ISIS and al Nusra in their use of social media.  Deeply infected by the Rand Corporation, Heritage and Jamestown Foundations and PJ Media, the white supremacist YouTube phenomenon, the Board of Governors has, as we now see, pushed the US into a Time Warp.

Download video (19.2 MB)

Newly-appointed chief of US Broadcasting Board of Governors (BBG), Andrew Lack, has named RT one of the agency’s main challenges alongside extremist groups like the Islamic State and Boko Haram.

Lack, the first chief executive of the BBG, mentioned RT in an interview with The New York Times.

We are facing a number of challenges from entities like Russia Today which is out there pushing a point of view, the Islamic State in the Middle East and groups like Boko Haram,” he said. “But I firmly believe that this agency has a role to play in facing those challenges.”

RT never expected to find itself on a list with the two most dangerous terrorist groups of the day and is seeking clarification on the comment.

We are extremely outraged that the new head of the BBG mentions RT in the same breath as world’s number one terrorist army,” said Margarita Simonyan, RT’s editor-in-chief. “We see this as an international scandal and demand an explanation.

Apart from BBG itself, RT is also seeking clarification from the US State Department and the US Embassy in Russia.

It’s not the first time the BBG, a bipartisan agency that supervises government-sponsored media, targeting international audiences, has referred to RT as a ‘challenge.’

Let’s put together a plan of how much that would cost and how to do something that we could compete with Russia Today [RT] and then let’s go to the Hill and then let’s go to the White House and tell them what it’s going to cost to compete, and let’s see if we can do it,” BBG chairman Jeffrey Shell said in August 2014.

RT is viewed this way “because there’s a terror in London and in Washington of new upstarts, of new information coming out and challenging the narratives that they have owned for the last 50 years of so,” editor of politics.co.uk Ian Dunt told RT.

READ MORE: American broadcasters see RT as major challenge, want to try to compete

This time the New York Times article mentions RT’s “significant American presence” and argues Russia “poured millions” into its US bureau and the Sputnik news agency.

Top 5 Best Smartphones 2022

US politicians have lashed out at RT in the past. John Kerry attacked the channel for its coverage of the Ukraine crisis last spring and called RT a “propaganda bullhorn.”

Following Kerry’s rant, Russia’s Foreign Minister Sergey Lavrov decried John Kerry’s comments about RT as “uncivilized” and “prosecutorial.”

[The West] has been convinced for some time that it has a full monopoly on mass media,” said Lavrov in a statement. “Russia Today has won a large audience in the US and Western Europe, not to mention in Latin America and the Arab world.”

READ MORE: ‘Propaganda bullhorn’: John Kerry attacks RT during Ukraine address

“As a broadcaster, RT does indeed present a challenge to US international broadcasting in terms of competing for viewership,” said Director of Advocacy and Communications of the International Press Institute (IPI) Steven M. Ellis. “But RT obviously does not present the type of threat to journalists’ physical security that entities such as the Islamic State group or Boko Haram pose. Mr. Lack could have phrased his comments more carefully to make this distinction clear, and we hope he will do so in the future.”

US television professionals have, however, been more amenable to RT and have nominated its reporting for media awards. RT received an Emmy nomination for its series of Guantanamo hunger strike reports in 2014, and the channel was earlier nominated for Emmies in 2010 and 2012.

ATTENTION READERS
Due to the nature of independent content, VT cannot guarantee content validity.
We ask you to Read Our Content Policy so a clear comprehension of VT's independent non-censored media is understood and given its proper place in the world of news, opinion and media.

All content is owned by author exclusively. Expressed opinions are NOT necessarily the views of VT, other authors, affiliates, advertisers, sponsors, partners or technicians. Some content may be satirical in nature. All images within are full responsibility of author and NOT VT.

About VT - Read Full Policy Notice - Comment Policy